Home Без рубрики Реформи штучного інтелекту ЄС: план дій для технологічного лідерства

Реформи штучного інтелекту ЄС: план дій для технологічного лідерства

0
Реформи штучного інтелекту ЄС: план дій для технологічного лідерства

Інститут Тоні Блера (TBI) нещодавно опублікував вичерпну доповідь, у якій описує реформи, необхідні для зміцнення позицій Європейського Союзу в галузі штучного інтелекту, що швидко розвивається. Аналіз, приурочений до дебатів щодо європейського цифрового суверенітету, уникає спрощених рішень, таких як квоти на закупівлі, і натомість зосереджується на системному вдосконаленні регулювання, інвестицій та залученні талантів. Це важливо, оскільки ЄС ризикує відстати від США та Китаю в домінуванні ШІ, якщо не вживе рішучих дій.

Ключові виклики, з якими стикається розвиток ШІ в ЄС

У звіті TBI визначено кілька ключових структурних недоліків, які перешкоджають розвитку ШІ в ЄС. Серед них фрагментовані ринки, надто складне регулювання, хронічне недоінвестування в технологічну інфраструктуру та одні з найвищих у світі витрат на енергію. У звіті влучно зазначається, що справжній цифровий суверенітет полягає не в ізоляції, а в користуванні вибором і впливом на глобальному ринку технологій. Спроба створити власні альтернативи для кожної технології є економічно нереальною та стратегічно помилковою.

Рішення 1: Регуляторна реформа та доступ до капіталу

Першим кроком до прискорення впровадження ШІ є перегляд нормативно-правової бази ЄС. TBI виступає за спрощення вимог до звітності, гармонізацію правозастосування в країнах-членах за допомогою Digital Omnibus та прискорення таких ініціатив, як Союз заощаджень та інвестицій. Ці реформи необхідні, щоб зменшити вартість інновацій і дозволити підприємствам ефективно масштабуватися. Звіт також закликає до створення загальноконтинентальної фондової біржі та модернізації ринків праці – критичного кроку, який часто ігнорується в європейських дискусіях.

Рішення 2: Інфраструктура та енергетична безпека

ЄС має усунути прогалини у своїй фізичній та цифровій інфраструктурі. Хоча існуючі ініціативи, такі як EU Gigafactories і EuroHPC JU, є кроками в правильному напрямку, у звіті пропонується прискорити приватні інвестиції в інфраструктуру ШІ. Також важливо розробити узгоджену європейську енергетичну програму, включно зі швидкими погодженнями на атомні електростанції та відновлювані джерела енергії, щоб забезпечити доступні та надійні постачання енергії. Без безпечного доступу до енергії всі інші ініціативи штучного інтелекту будуть важко розвиватися.

Рішення 3: прискорення впровадження ШІ за допомогою стимулів

Щоб сприяти широкому впровадженню ШІ, TBI пропонує зосередитися на трьох ключових сферах: доступ до даних, спрощене регулювання та академічна реформа. Стратегія Data Union, яка незабаром буде прийнята, має відкрити доступ до стратегічних наборів даних, а державні закупівлі та стимули для обчислювальних ресурсів могли б стимулювати ринковий попит. У звіті прямо не згадується реформа GDPR, але в ньому вказується, що такий крок може бути необхідним для справжнього прискорення розвитку ШІ. Наразі європейські університети обмежені жорсткими структурами, застарілими стимулами та неконкурентоспроможними зарплатами, що змушує найкращих талантів переїжджати за кордон. Щоб утримати та залучити дослідників, університетам необхідно надати більшу автономію, конкурентоспроможну оплату праці та гнучкі шляхи зв’язку між академічними колами та промисловістю.

Рішення 4: експортуйте «Європейський цифровий стек»

Нарешті, ЄС потребує узгодженої стратегії для експорту цифрового уряду в усьому світі. Слід ефективно використовувати такі ініціативи, як Global Gateway, з регіональними технологічними центрами, укомплектованими технологами та дипломатами, спрямованими на просування європейських стандартів. TBI пропонує створити «Європейський механізм прискорення інвестицій», щоб допомогти інвесторам подолати регуляторні бар’єри. Незважаючи на те, що Глобальний шлюз піддається критиці, він залишається найбільш життєздатним механізмом для розширення європейського технологічного впливу в усьому світі. Нині фрагментований підхід дозволяє компаніям самостійно керувати експортом, а багатьом дипломатам не вистачає технічного досвіду для ефективного сприяння.

На закінчення звіт TBI містить прагматичну дорожню карту для ЄС, оскільки він прагне утвердити своє лідерство в епоху ШІ. Реалізація цих реформ потребує сміливих дій, але альтернатива — подальша стагнація та залежність — коштує набагато дорожче. ЄС повинен діяти зараз, щоб забезпечити своє майбутнє у світі, де все більше визначається штучний інтелект.

Exit mobile version