Як зробити сайт популярним

Починаючи інтернет-проект, необхідно вирішити, чи будете ви відразу створювати власний сайт або обмежитеся групами в соціальних мережах. Хто-то на перших порах взагалі обходиться без власної сторінки, використовуючи чужі майданчики, відразу обмежуючи свої можливості. Майте на увазі: якщо проект розвинеться, то рано чи пізно сайт все одно доведеться створювати. Але в самому початку шляху дійсно є вибір між групою в соцмережах і сайтом. І в обох підходів є свої плюси і мінуси. Хочу запропонувати Вам замовити сайт на веб-студия webdonsite

Сайт або група в соціальній мережі
Створення і ведення сторінки у соціальній мережі не вимагають спеціальних навичок, нова тематична група відкривається за лічені хвилини, вам не потрібно витрачати гроші або звертатися до професіоналів. З іншого боку, в соціальній мережі ви скуті дизайном (зараз в деяких мережах, таких як «ВКонтакте», з’явилися більш широкі можливості оформлення сторінок, але вони вже вимагають деяких навиків), у вас обмежені можливості, і ви ніяк не зможете додати на сторінку ту чи іншу «фішечку» або сервіс, якщо це не передбачено розробниками соцмережі.

Сторінки соціальних мереж часом бувають не видно тим, хто не має в них реєстрації, та іноді мають неудобозапоминаемый адресу, що може бути важливо при розповсюдженні інформації в офлайні. І, зрештою, для серйозного проекту не мати власного сайту – просто несолідно. Приблизно як для організації не мати офісу: це може бути зручно і економічно вигідно, але викликає підозру в сиюминутности починання.

Так чи інакше, функціонал соціальних мереж рано чи пізно стане вам тісний. Тому з чого б ви почали, доведеться повернутися до думок про сайті.
Вище сказане ні в якому разі не означає, що і далі треба буде вибирати: або – або. Тим, хто має сайт, потрібна і сторінка в соцмережах. Для чого і навіщо – читайте в главі 4.

Без чого не працює сайт
Отже, без сайту в певний момент вам не обійтися. Тому необхідно знати, як він, власне, робиться – не технологічно, а методологічно. Дуже важливо пам’ятати, що сайт сам по собі не може бути ефективним чи ні. Він може бути зручним чи незручним, красивим або не дуже, сучасними чи застарілими і т. д.

А ось ефективною чи ні буде робота з ним? Сайт може виконувати свої функції тільки в одному випадку: якщо його будуть відвідувати справжні живі відвідувачі і робити на цьому сайті те, що задумали його творці. А живих людей на сайт може залучити тільки якісний контент, який часто важливіше того, як сайт виглядає або наскільки він сучасний, якщо, звичайно, потворність і незручність не є кричущими.

Ось, скажімо, існує сайт predanie.ru і на ньому – аудіо-, відео -, текстові архіви. Користуватися цими архівами досить незручно. Каталог занадто заплутаний; принцип, за яким книга потрапляє в той чи інший розділ, не зрозумілий, рубрикації бібліотеки, аудіо — та відеоархіву не стикуються між собою. В результаті знайти що-то можна тільки якщо заздалегідь знаєш, що і де шукати. Але при цьому сайті опікується хороша професійна команда, матеріали своєчасно оновлюються. А тому, незважаючи на не зовсім вдалий інтерфейс, сайт все одно досить популярний, так чи інакше виконує покладені на нього функції, так і кошти збирає досить добре.

Необхідно пам’ятати: сайт, як би добре він не був створений, лише інструмент. Сам по собі він не буде працювати. Створюючи його, обов’язково подумайте: хто, на які кошти буде його оновлювати, обслуговувати і доглядати за ним.Без робочих рук сайт залишиться інструментом, лежачим в кишені без діла.
Перший етап: цілевизначення
Найважливіше при створенні сайту – цілепокладання і слідування йому. Вам потрібно з самого початку постійно тримати в голові два поняття, які, безсумнівно, добре знайомі всім церковним людям. Ці поняття – ієрархія і аскеза.

Ієрархія завдань визначає, що і навіщо ви робите саме зараз, а аскеза – що ви робите саме це і тільки це, не намагаючись причепити до свого завдання вагон і маленький візок сторонніх завдань.

Справа в тому, що у початківців «сайтоделов» існує ілюзія, що сайти робити дуже просто. Новачки часто прагнуть зробити величезний портал підвищеної універсальності, де буквально все: і збір коштів, та статті, дошка оголошень, і функції соцмережі, і відеоновини, і онлайн-ігри, і опитування, і все-все-все. Це саме ілюзія, спокуса міццю власної фантазії.

Зробити хороший сайт – непросте завдання, що вимагає і зусиль, і смаку, і уяви. І чим чіткіше ця задача, чим вона конкретніше, тим простіше буде її втілити, тим швидше вона буде вирішена і тим дешевше обійдеться.

Перше, з чого слід почати, – це сісти і подумати, обговорити з усіма, чиї голоси мають для проекту значення: а навіщо, власне, вам потрібен сайт? Чого ви хочете досягти за його допомогою? Які функції він буде нести, і які з них будуть першочерговими, а які другорядними. Тобто вам необхідна ієрархія завдань, побудована виходячи з ваших потреб.

Якщо сайт потрібен для збору коштів, – це один сайт. Якщо для координації роботи волонтерів та залучення нових людей, то інший. Якщо для фокусування уваги населення і влади на якихось проблемах, – третій. Якщо просто для висвітлення діяльності – офіційні зустрічі, звіти про виконану роботу, – четвертий. Якщо для розподілу інформаційних кампаній – то, безсумнівно, п’ятий. З цим і треба визначитися насамперед: що ж саме ви робите. Це схоже на план майбутнього приміщення, зроблений до його будівництва. Будинок для багатодітних сімей і склад паливно-мастильних матеріалів – різні приміщення, їх не варто будувати за єдиним планом.

Придумування і продумування функцій майбутнього сайту повинно стати дуже аскетичним заняттям. Один з головних принципів аскетики – відсікання зайвого, усіх сторонніх думок і справ, які заважають головної мети. Весь шлях до власне верстки вас буде переслідувати постійне бажання зійти з обраної прямий і короткої дороги і захопитися красою власних задумів, почати ускладнювати майбутнє творіння.
Пам’ятайте про аскетику і перечитуйте свій первісний план! Якщо ви будуєте корівник, в ньому будуть недоречні рейки, як би вони не були красиві і прогресивні самі по собі.

Після того, як з питань «для чого нам потрібен сайт» і «які з його функцій найважливіші» ви з колегами прийдете до згоди, всім учасникам процесу необхідно зафіксувати і підписати вистраждану ієрархію потреб. А потім кожному повісити над робочим столом і частіше перечитувати. Тому що як тільки справа дійде до реальної роботи, постійно виникатиме спокуса від цього плану відійти. Так от, робити це без серйозних причин не варто, бо заплутає весь процес, і сайт буде виглядати поміссю автозаправки з овощехранилищем і погано виконувати необхідні функції.

Другий етап: підбір засобів
Наступний крок досить очевидно випливає з попереднього. Коли стане ясно, які функції буде виконувати сайт, потрібно відповісти на питання: як саме він буде це робити, і які для цього будуть на ньому інструменти і сервіси.

Щоб не довелося винаходити велосипед, вам, безсумнівно, буде потрібно вивчення чужого досвіду у вирішенні схожих завдань. Це дозволить серйозно розширити інструментарій. Скажімо, якщо ви плануєте дати можливість відвідувачам сайту залишати коментарі – подивіться, як це зроблено в інших, і визначтеся: вам потрібні коментарі всіх зайшли на сайт або тільки тих, хто зареєструвався? Або коментарі через акаунти користувачів в соцмережах? Або від всіх, але через капчу? Подумайте, знову ж таки, чого ви хочете – бурхливих дискусій (це один інструментарій) або ж рідкісних змістовних повідомлень (і тоді інструментарій буде іншим).